Anca Năprădean – profesorul lunii martie

Publicat de: Data publicarii: martie 21, 2019 Categorie: Comunicate, Evenimente, POCU/20/4.2/102223

„O educație bună este izvorul întregului bine în lume” – Immanuel Kant

O bună educație nu se poate realiza fără dascăli dedicați și implicați.
Vom prezenta, în fiecare lună, profesorii implicați în cadrul programului școala de după școală din cadrul proiectului nostru. Împreună le vom afla povestea, vom descoperi mai multe despre ei ca persoană și ca profesionist. Vom afla care este impactul activităților desfășurate în cadrul programului școala de după școală asupra copiilor beneficiari ai proiectului „Servicii comunitare integrate ăentru o viață de calitate – CIVIC”, Proiect cofinanțat din Fondul Social European prinProgramul Operaţional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei.

Totul a început în copilărie…

A fost odată ca niciodată o fetiță, care iubea să se joace de-a școala…Era întotdeauna învățătoarea, niciodată eleva .

Anii au trecut , iar pentru tânăra care trebuia să aleagă, la 14 ani, ce liceu avea să urmeze, sarcina nu a fost deloc dificilă: știa că vrea să fie învățătoare!

Mă numesc Angelica Ancuța Năprădean și sunt învățătoare !

Am absolvit Colegiul Pedagogic ”Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca – specializarea învățător-educator. Am obținut licența în urma cursurilor Facultății de Psihologie și Stiințe ale Educației, specializarea Psihopedagogie specială și am un masterat în Management, consoliere și asistență școlară în instituțiile incluzive în aceeași facultate a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. 

Am o experiența de 9 ani de muncă cu elevi din clasele primare și consider că am un rol foarte important în dezvoltarea și formarea acestor tinere persoane. De data aceasta nu mă mai joc de-a școala, ci îmi tratez meseria cu maximă responsabilitate și plec întotdeauna de la a fi elev pentru a putea să-mi ating țelurile ca profesor.

În calitate de profesor afterschool mă folosesc atât de experiența de la clasă cât și de experiența de viață. Programul de școală după școală presupune  atât o activitate didactică, cât și una de organizare și relaxare – concretizată de cele mai multe ori în activități ludice.

Programul prelungit debutează cu o jumătate de oră de activități recreative (organizate afară sau în sala de clasă), după care urmează un moment în care elevii își igienizează spațiul de lucru (aerisim sala de clasă, dezinfectăm mesele) urmând ca apoi să mergem la baie pentru a ne spăla bine mâinile. După ce totul este curat, servim masa.

Pentru aproximativ o oră și jumătate, elevii își fac temele pentru acasă, beneficiind de ajutorul meu dacă este nevoie. Deoarece lucrez cu elevi de clasa I, zilnic organizăm sesiuni de lectură individuală, cu scopul de a îmbunătăți ritmul de citire și înțelegere a textului. 

Acest episod este continuat de o serie de activități ludice, artistico-plastice, muzicale ale căror scop este de a le oferi copiilor posibilitatea să învețe cum să se joace împreună, cum să lege relații de prietenie, cum să muncească în echipă, cum să gestioneze o situație conflictuală, etc.

 În activitatea didactică, feedback-ul pe care îl primesc de la copii și de la părinții acestora este cea mai bună unitate de măsură a muncii mele.

Scopul meu este de a comunica cât mai eficient, de a motiva, de a inspira și de a fi tolerant.